فواد حسین:

نشست بغداد بر اوضاع عراق و منطقه تاثیرگذار خواهد بود

نشست بغداد بر اوضاع عراق و منطقه تاثیرگذار خواهد بود

وزیر امور خارجه عراق نشست روز شنبه بغداد را رویدادی مهم و تاریخی دانست که بر اوضاع عراق و منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه عراق برگزاری نشست بغداد را رویدادی مهم و تاریخی برشمرد.

«فواد حسین» گفت: اجلاس بغداد نشستی مهم و تاریخی بود چرا که در پایتخت عراق برگزار شد و این رویدادی بزرگ است. وقتی به دهه‌های گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بغداد در انزوا و دور از جهان بوده است.

وی افزود: درست است که نشست‌هایی در همبستگی با مردم عراق برگزار شده بود اما این نشست‌ها بعد از سال ۲۰۰۳ خارج از عراق برگزار گردید و قبل از آن تاریخ و چه بسا از سال ۱۹۸۰ چنین نشست‌هایی را شاهد نبودیم. بنابراین این نشست یک رویداد تاریخی و مهم است چرا که اجلاس در بغداد برگزار شده است.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: بغداد توانست طرف‌ها و کشورهای مختلف را که مشکلاتی هم با یکدیگر داشتند، گرد یکدیگر آورد و چه بسا این کشورها نمی‌توانستند با دیگر کشورها گرد هم آیند اما بغداد توانست آنها را با یکدیگر جمع کند.

فواد حسین گفت: بغداد بجای نزاع و کشمکش‌ها گفتمان ایجاد کرد و این کشورها در محیط منطقه‌ای خود دست به اقدام مشترک زدند تا مشکلات موجود بین خود را از طریق گفتگو حل کنند.

این مقام عراقی افزود: نشست بغداد بر اوضاع عراق و منطقه تأثیرگذار خواهد بود و وضعیت تنش و تشنج در منطقه به وضعیتی دیگر تغییر خواهد کرد و اوضاع داخلی عراق با منطقه در ارتباط است.

کد خبر 5291509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha